Noin 46 % kaikista Google-hauista on paikallisia hakuja. Näkyminen Google Mapsissa voi auttaa sinua saamaan enemmän näkyvyyttä verkossa ja houkuttelemaan uusia asiakkaita kauppaasi. Sijoittuaksesi Google Mapsin hakutulksissa sinun on kuitenkin ymmärrettävä tärkeimmät Google Mapsin sijoitustekijät.
Tässä ovat tärkeimmät tekijät, jotka voivat vaikuttaa sijoitukseesi Google Mapsissa. Näiden tekijöiden tarkastelu auttaa päivittämään SEO-strategiasi. Voit aloittaa sijoituksesi parantamisen näkyäksesi vielä useammille asiakkaille verkossa.
Ensinnäkin on tärkeää tunnistaa, että Google Mapsin ja paikallisen algoritmin toiminta eroaa Google’n yleisestä hakukonealgoritmista. Esimerkiksi Google’n paikallinen algoritmi ottaa huomioon
Haun osuvuuden eli miten hyvin hakijan haku vastaa yrityksesi palveluita
- Haun osuvuuden eli, miten hyvin hakijan haku vastaa yrityksesi palveluita
- Etäisyyden eli miten lähellä hakija on yritystäsi
- Arvostelut eli, miten paljon positiivisia arvosteluja yritykselläsi on
Etäisyys huomioi, kuinka lähellä hakukoneen käyttäjä on paikallista yritystä. Haun osuvuu huomioi, kuinka hyvin listaus vastaa hakukoneen käyttäjän kyselyä ja hakutarkoitusta. Arvostelut huomioi yrityksen suosion ja auktoriteetin.
Google’n paikallisen hakualgoritmin ymmärtäminen voi auttaa sinua optimoimaan Google My Business -listauksesi.
Kun kuluttaja etsii paikallisia yrityksiä, jotka liittyvät omaasi, Google Business -profiilisi saattaa näkyä hakukoneen tulossivulla (SERP). Profiilisi vie silloin näkyvää tilaa sivulla, auttaen sinua luomaan enemmän brändinäkyvyyttä. Kuluttaja usein tarkistaa Google kartta profiilisi selvittääkseen esim yrityksesi:
- Nimen
- Puhelinnumero
- Ajo-ohjeet/sijainti
- Aukioloajat
- Liiketoimintakategoria/alakategoria
- Asiakasarvostelut
- Verkkosivusto
- Kuvat ja videot
- Viimeaikaiset päivitykset

Ensinnäkin, varmista, että kaikki tiedot Google Business -listauksessasi ovat 100 % tarkkoja. Profiilissasi olevien tietojen pitäisi täsmätä täysin verkkosivustollasi näkyviin tietoihin. Käytä samoja lyhenteitä (kuten “St.” versus “Katu”).
Google vertailee verkkosivustosi yhteystietoja Google Business -profiilissasi näkyviin tietoihin tarkistaakseen niiden tarkkuuden.
Selvitä myös, näkyykö yrityksesi missään muissa verkkoluetteloissa. Varmista, että tiedot ovat tarkkoja ja täsmäävät sivustollasi näkyviin tietoihin. Muussa tapauksessa harkitse lainauksen siivousta koskevia palveluita. Tuore sisältö
Ei riitä, että optimoit Google Business -listauksesi kerran.
Google palkitsee aktiiviset yritykset antamalla niille paremman näkyvyyden Google Mapsissa. Sen vuoksi on hyödyllistä julkaista säännöllisesti päivityksiä ja sisältöä listaukseesi.
Harkitse ensin päivitysten julkaisemista profiilissasi. Esimerkiksi voit ilmoittaa asiakkaille tulevasta tapahtumasta, alennuksesta tai erikoistarjouksesta. Harkitse myös yleisten liiketoimintapäivitysten julkaisemista.
Varmista, että kerrot asiakkaille, jos yrityksesi aukioloajat muuttuvat esimerkiksi juhlapyhän takia.
Muussa tapauksessa jaa blogisisältöäsi rohkaistaksesi osallistumista. Jaa linkki verkkosivustoosi generoidaksesi enemmän liikennettä.
Julkaise myös uusia kuvia ja videoita. Esimerkiksi voit esitellä uuden tuotteen, jakaa videon tiimiltäsi tai esitellä kauppaasi. Takaisinlinkit
Takaisinlinkit ovat yksi Google’n tärkeimmistä sijoitustekijöistä. Ne näkyvät muilla verkkosivustoilla ennen kuin ne ohjaavat kuluttajat paikalliseen yritykseesi. Takaisinlinkkien luominen paikallisilta yrityksiltä voi osoittaa kuluttajille, että muut organisaatiot luottavat ja tukevat brändiäsi.
Voit parantaa sijoitustasi Google Mapsissa luomalla paikallisia linkkejä. Linkkien luominen voi auttaa uusia asiakkaita löytämään yrityksesi. Voit myös generoida enemmän suositteluliikennettä, mikä voi parantaa sijoitustasi.
Hi, this is a comment.
To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
Commenter avatars come from Gravatar.